Nameni učenja
- Opišem pojme diferencialnega računa z uporabo grafičnih, številskih ali analitičnih prezentacij.
- Izračunam vrednost diferenčnega količnika.
- Izračunam limito diferenčnega količnika.
- Razložim geometrijski pomen odvoda.
- Izpeljem preprosta pravila odvajanja z uporabo definicije odvoda.
- Izpeljem odvode funkcij z uporabo pravil za odvajanje.
- Odvajam elementarne funkcije in kompozitum funkcij.
- Računam odvod implicitno podanih funkcij.
- Ugotovim točke (ne)odvedljivosti iz grafa.
- Povezujem lastnosti funkcij in njen odvod (napovedujejo lastnosti, skicirajo graf …).
- Izračunam približno vrednost funkcije z uporabo tangente.
- Zapišem enačbi tangente in normale v dani točki krivulje.
- Izračunam presečni kot med krivuljama.
- Analiziram funkcijo z odvodom (razložijo ekstreme, določijo intervale naraščanja in padanja) in narišem graf.
- Povežem pojma zveznosti in odvedljivosti funkcije na danem intervalu;
- Rešim preprost ekstremalni problem.
- Rešim realen ekstremalni problem in ga ustrezno interpretiram.
Navodila za reševanje učnega sklopa
Naloge na delovnih listih so sestavljene na minimalni, temeljni in višji zahtevnostni ravni, označene so z različnimi barvami, in sicer:
Rdeče | 2 | poznavanje pojmov, poznavanje in izvajanje postopkov | |
Modro | 3, 4 | uporaba in razumevanje pojmov ter postopkov | |
Zeleno | 4, 5 | povezovanje pojmov, reševanje in raziskovanje matematičnih in avtentičnih problemov |
Uči se z uporabo svojih zapiskov in virov. Ko meniš, da že nekaj znaš:
- reši naloge na prazen list
- list optično preberi,
- dobljeno sliko objavi v svojem listovniku.
Svoje naloge lahko prepišeš iz katerekoli literature, ki jo navedi ob nalogi, lahko pa je naloga tudi tvoje avtorsko delo, kar še posebej označi.
Rešitev moraš zapisati natančno (vključno s celotnim postopkom).
Vsebinski sklop | Delovni listi | Viri in strategije |
Pričakovani dosežki in kriteriji za vrednotenje znanja |
|||
Odvod | Viri_in_strategije | 14_Pricakovani_dosezki |